Programmeren

Miser
Toen ik voor het eerst een computer-adventure speelde, was ik gefascineerd door de programmeertaal van de Commodore 64. Het spel heette "Miser" en speelde zich af in een oud verlaten huis. Het hele spel speelde zich af in tekst. Je moest commando's geven ("unlock door" en "move rug") om in andere kamers te komen. Toen we niet wisten hoe we de trap op moesten komen, ben ik in de lange listing gaan spitten totdat ik zag dat "go stairs" het gezochte commando was.



Efteling
Daarna heb ik heel veel zelf geprogrammeerd in GW-basic en later in Quickbasic. Van eenvoudige kleuterprogramma's (kleurentorentjes) tot een heus adventure dat zich afspeelde in de Efteling. Het draaide op pure DOS-machines en werkt niet meer op de huidige Windows-platforms. Het poppetje Pardoes liep langs allerlei attracties en verzamelde souvenirs, maar het spel kon niet tippen aan de professionele grafische games. Het is dan ook nooit verkocht aan de Efteling. Wel won ik er een derde prijs mee bij IBM's "Leonardo da Vinci Award": een complete multimedia-pc.